Рубрика: Химия
Настаўнік хіміі, біялогіі ДУА “Танежыцкая сярэдняя школа” Паўлоўская Марына Міхайлаўна |
Тэма: Солі.
Мэта: сфарміраваць ўяўленні аб солях як аб асноўным класе неагранічных рэчываў.
Задачы:
- развіваць ўяўленні аб саставе і фізічных ўласцівасцях солей;
- развіваць ўяўленне аб наменклатуры солей;
- удасканальваць уменне называць солі;
- развіваць уменне назіраць , аналізаваць, рабіць вынікі.
Ход урока
- Арганізацыйны момант
- Матывацыя.
Вучням прапаную зачытать выказванне Плінія Старэйшага: “Гэта рэчыва так неабходна чалавечаму роду, што нават духоўныя задавальненні не могуць быць выражаны, як слова “..” – такое імя, дадзена ўсім праяўленнем вострага розуму”
Аб якім рэчывыгаворыцца ў выказванні? Што філосаф меў на ўвазе?
Калі вучням цяжка даць адказ, напамінаю ім выказванні, як “соль”, “у гэтым уся соль”. Пасля абмеркавання тэма ўрока, пастаноўка мэты ўрока
- Актуалізацыя ведаў і ўменняў вучняў
Выкарыстоўваючы раздатачны матэрыял да ўрока прапаную фразу з прапушчанымі словамі, якую вучні павінны дапоўніць:
Солі - ______________________ рэчывы, якія складаюцца з атамаў ____________, звязаныя з _________________. (Заданне 1.)
- Вывучэнне новага матэрыялу і першасны кантроль.
Вучніям прапаную ўспомніць састаў солей і іх назву.
Успомніць алгарытм складання формул солей. (Заданне 2.)
Алгарытм:
- Запісваем сімвалы метала і формулу кіслотнага астатку: AlSO4
- Над імі рымскімі цыфрамі ізапісваем валентансць.
- Вызначаем найменьшае агульнае кратнае гэтых значэнняў 3*2=6.
- НАК дзелім на значэнне валентнасцей: 6:III = 2; 6:II=3.
- Запісваем індэксы: Al2(SO4)3
Успомніць правіла назвы солей: (Заданне 3.)
Назва Кіслотнага астатаку+ назва металу (р.скл.) (пераменная валентнасць)
Расказ аб прыкметах класіфікацыі солей. (Вучні складаюць схему і запісваюць яе ў сшыткі.)
Фізічныя ўласцівасці солей.
Дэманстрацыйны дослед. Навучанне правілам бяспечных паводзін
- Фізкультхвілінка
- Абагульненне і сістэматызацыя вывучанага.
Выкананне тэставага задання. Самакантроль.
- Інфармацыя аб дамашнім заданні
- Падвядзенне вынікаў
- Рэфлексія
Дадатак 1
Заданне 1
З прапанаванага пераліку складаных рэчываў выпісаць формулы солей
KOH, K2SO4, H2SO4, K2S, MgO, MgCl2, HCl, K3PO4, CO2, Na2CO3, Ba(OH)2, Cu(NO3)2, FeCl3, BaSO4
Заданне 2
Складзіце формулы наступных солей: кальцый з астаткам вугальнай кіслаты, алюміній з астаткам азотнай кіслаты.
Заданне 3
Даць назву солем з задання 1
Заданне 4
Класіфікуйце солі з задання 1
Дадатак 2
Тэст
- Вызначце формулу солі:
а) Fe2O3; б) Na2SO4; в) KOH; г) HCl.
- Валентнасць кіслотнга астатку ў формуле солі K3PO4 роўна:
а) I; б) III; в) II; г) IV.
- Формула карбаната натрыя:
а) Na2CO3; б) Na2SO4; в) NaOH; г) NaCl.
- Вызначыць формулу нерастваральнай солі:
а) BaSO4; б) Na2SO4; в) KNO3; г) KCl.
- 5. Правільна запісана формула солі:
а) FeNO3; б) Na2SO4; в) KSO4; г) BaCl.